$$           نهمی ها       $$

$$ نهمی ها $$

خوش آمدید!!!!!
$$           نهمی ها       $$

$$ نهمی ها $$

خوش آمدید!!!!!

چگونه درسها را بهتر یاد بگیریم؟

چگونه درسها را بهتر یاد بگیریم؟

چگونه درسها را بهتر یاد بگیریم؟ 
1- درس را (بد نیست) قبل از رفتن به کلاس مرور کرده و از سر و ته آن و اینکه در چه زمینه ایست سر در بیاورید (یکدور مطالعه کنید). 
2- سر کلاس درس را خوب گوش کنید و هر جا را نفهمیدید یا بپرسید یا یادداشت کنید و یا روی کتاب علامت زده و بعد کنجکاوانه تا آن قسمت را خوب نفهمید ه اید از آن نگذرید. آنچه را که فهمیده اید برایتان مسئله انگیز نخواهد بود مهم قسمتهایی است که نفهمیده اید. 
3- بعد از کلاس (خصوصا اگر یادداشت برداری می کنید) به مدت ده دقیقه درس داده شده را مرور کرده و یادداشت های خود را با دیگری یا با کتاب و غیره مقایسه و تکمیل نمایید. در ادامه مطالب درس داده شده را خلاصه کرده و نکات برجسته درس را یادداشت کنید. 
4- همان شب ظرف مدت ده دقیقه برای هر درس، درسهای داده شده را مرور کرده و به خاطر بسپارید. قبل از جلسه بعدی که باز آن درس را دارید، باید ظرف مدت کوتاهی (5 الی 15 دقیقه برای هر ساعت و بسته به نوع درس) یکدور دیگر درس را با سرعت مرور کرده و هر جا را که از یادتان رفته است دوباره بخوانید. 
5- مرور بعدی برای امتحان ترم یا میان ترم و به هر صورت برای امتحان بعدی است که به شکل مرور نکات مهم و نه از سر تا ته خواندن دروس به طور مکرر، انجام می شود. 
اگر به این طریق عمل کنید ملاحظه خواهید کرد که به جای صرف وقت زیاد روی هر درس و بارها آن را از اول تا آخر خواندن مدت زمانی را که برای مرور و یادگیری کامل هر درس صرف می نمایید، کمتر از وقتی است که صرف یکبار خواندن مجدد آن می شود. 
منبع: کتاب مهارتهای مطالعه – دکتر بهرام طوسی 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.