$$           نهمی ها       $$

$$ نهمی ها $$

خوش آمدید!!!!!
$$           نهمی ها       $$

$$ نهمی ها $$

خوش آمدید!!!!!

تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در شورای عالی آموزش و پرورش/ انتخاب شاخه و رشته تحصیلی در پایه نهم با ۶ شرط

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان خبر داد و افزود: دانش‌آموزان در پایه نهم تحصیلی اقدام به انتخاب شاخه و رشته تحصیلی با توجه به ۶ عامل موثر خواهند کرد.

به گزارش عیارآنلاین، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، با تشریح جزئیات آخرین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۴، اظهار داشت: این جلسه که با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و سایر اعضاء برگزار شد، آیین نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، دانش‌آموزان در پایه نهم تحصیلی اقدام به انتخاب شاخه و رشته تحصیلی خواهند کرد.

نوید ادهم با بیان اینکه دانش‌آموزان باید بر اساس استعداد، علاقه، نیازهای کشور و امکانات آموزشی یکی از رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی را برگزینند، خاطر نشان کرد: نظر دانش‌آموز، نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکرد تحصیلی، نظر والدین، نظر معلمان و نظر مشاور مدرسه، ۶ عامل موثر در انتخاب شاخه و رشته تحصیلی دانش‌آموزان است.

منبع: فارس

فانی: اجرای «هدایت تحصیلی» برای دانش‌آموزان پایه نهم در تابستان

فانی: باید زمینه‌های مربوط به موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ فراهم کنیم/ این موضوع فرم‌هایی دارد و باید اطلاعاتی را جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری کنیم و شکل کار اینگونه خواهد بود که در تیرماه برای قبول شدگان خرداد و در شهریور ماه برای قبول شدگان شهریور، هدایت تحصیلی را انجام می‌دهیم.

به گزارش عیارآنلاین، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: در جلسه روز سه شنبه ۲۴ اسفندماه آیین نامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تصویب شد.

فانی افزود: در واقع باید زمینه‌های مربوط به موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش به شیوه اجرایی شدن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع فرم‌هایی دارد و باید اطلاعاتی را جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌آوری کنیم و شکل کار اینگونه خواهد بود که در تیرماه برای قبول شدگان خرداد و در شهریور ماه برای قبول شدگان شهریور، هدایت تحصیلی را انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: با انجام هدایت تحصیلی در تابستان، از اول مهر ماه دانش‌آموزان می‌توانند در کلاس دهم حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، بر اساس اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، دانش‌آموزان از سال تحصیلی آینده برای ورود به مقطع دبیرستان (دوره دوم متوسطه) باید هدایت تحصیلی و انتخاب رشته خود را انجام دهند که در گذشته این موضوع یکسال دیرتر انجام می‌شد.

منبع: فارس

عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان اعلام شد


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب نهایی 
آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان خبر داد و گفت: بر اساس این مصوبه، دانش آموزان پایه نهم در پایان سال تحصیلی با شش ملاک و شاخص شناسایی و شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب خواهند کرد.مهدی نویدادهم در گفتگو با خبرنگار ایسنا، به اعلام مصوبات دویست و نود و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: این جلسه با حضور وزیرآموزش و پرورش و اعضای شورای عالی تشکیل شد و ابتدا گزارشی از موفقیت طرح تعالی مدیریت در مدارس متوسطه و برگزیده شدن هفت مدیر دبیرستان به عنوان مدیر برتر در جشنواره مدیریت تعالی ارائه شد.وی افزود: آنگاه شورا در ادامه جلسات قبل موضوع بررسی و تصویب آیین نامه هدایت تحصیلی دانش آموزان را بررسی و تصویب کرد.
[ مشاهده متن کامل خبر عوامل موثر در انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان اعلام شد در روزنامه رسالت ]

تنفس چیست؟

تنفس چیست؟

 

بطوری که دانسته شده، خوردنی ها پس از گوارش، به شکل قابل مصرف وارد خون می گردند تا به سراسر بدن رسیده و  انرژی لازم را ایجاد کنند. اما باید دانست خوردنی های قابل مصرف به خودی خود تولید انرژی نمی کنند، بلکه باید با اکسیژن که گازی در هوا می باشد، همراه – ترکیب و سوخته -  شود تا بتواند انرژی به وجود آورد.

گرفتن اکسیژن و همراه کردن آن با خوردنی ها را تنفس گویند.

ادامــــــــــــــــــــــــــــه 

ادامه مطلب ...

همه چیز درمورد نور و ویژگی های آن

همه چیز درمورد نور و ویژگی های آن

بر طبق علوم پایه ی هشتم ، هر جسمس که از خود نور تولید کند را جسم منیر یا بهتر چشمه ی نور می گویند ، چرا ؟ چون از خود نور تولید می کند .

نور چگونه حرکت می کند ؟

وقتی که نور از شکاف ایجاد شده میان یک یا چند جسم کدر عبور می کند ، مسیر نور روی زمین ، یک باریکه ی نور تشکیل می دهد ، اما هر چه عرض شکاف کمتر باشد ، باریکه ی نور که تشکیل می شود نازک تر خواهد بود

خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی چگونه صورت می گیرد ؟

یکی از تماشایی ترین سایه ها روی زمین وقتی میبینیم که ماه از فضای بین زمین و خورشید عبور کند و هر سه در یک راستا قرار گیرند ، این حالت خورشید گرفتگی نامیده می شود .

نتیجه تصویری برای خورشید گرفتگی 

ماه گرفتگی پدیده ی طبیعی دیگری است که وقتی زمین بین ماه و خورشید قرار می گیرد و با آن در یک راستا باشد ، رخ می گیرد .

 نتیجه تصویری برای ماهگرفتگی

عدسی ها

یکی از آشنا ترین وسیله های نوری که به طور گسترده استفاده می شوند ، عدسی ها هستند .

 

عدسی ها از مواد شفافی مانند شیشه یا پلاستیک فشرده ساخته می شوند .

وقتی یک عدسی را با دستمال لمس می کنیم ، ممکن است وسط آن ضخیم تر از لبه های آن باشد . به این نوع عدسی ، عدسی همگرا یا کوژ گفته می شود .

 نتیجه تصویری برای عدسی کاو

ولی اگر لبه های عدسی ضخیم تر باشد ، به آن عدسی واگرا یا کاو می گویند .

نتیجه تصویری برای عدسی کاو